Arts visuals
Va ser un destacat artista de la generació dels noranta

Mor als 52 anys Jordi Fulla, el pintor de mirada conceptual

El pintor Jordi Fulla ha mort de manera sobtada aquest dimarts, als 52 anys. La seva mort, que ha estat comunicada per la Fundació Vila Casas, atura la trajectòria de l’artista en un dels moments més dolços i de màxima creativitat. Fulla va ser un destacat artista de la generació dels noranta “que ha reivindicat la pintura des d’una mirada conceptual, i també un prolífic creador del panorama artístic contemporani”, manifesten els responsables de la fundació, del qual encara es poden veure les exposicions Llindar i celístia al Museu Can Framis i Primera pedra a Cal Pal –La Cortinada, Andorra.

Després de treballar de la mà de la Fundació Vila Casas durant els darrers anys amb l’exposició individual als Espais Volart, Sixteen Thousand days on the roof (2011), i la proposta itinerant Llindars en el punt immòbil del món que gira (2015-2019); la mostra Llindar i celístia al Museu Can Framis, oberta al públic fins al 16 de juny, esdevé la culminació d’aquest darrer projecte i un salt conceptual en el discurs del seu treball. En motiu d’aquesta mostra vam publicar aquesta entrevista, obra de Ramon Casalé, on manifestava que l’apassionava “construir una imatge pictòrica”.

El pintor, nascut a Igualada el 1967, vivia i treballava a Barcelona, al barri del Poble Nou, molt a prop d’una de les seus que la Fundació Vila Casas té a aquesta ciutat, el Museu Can Framis, on es pot veure el seu treball més recent en una de les sales principals. Llindar i celístia (claror dels estels) es divideix en cinc àmbits, on el tema principal són les cabanes de pedra seca que es troben a diferents llocs de Catalunya, encara que les imatges que hi són presents fan referència només a algunes construccions de la comarca de la Segarra. Aquestes cabanes tant fràgils, aparentment, servien perquè els pagesos i els pastors poguessin aixoplugar-se o guardar els seus materials.

La comissaria és Natàlia Chocarro, cap de premsa i comunicació de la Fundació Vila Casas, assenyalava en el moment de l’estrena que la mostra “parteix d’aquesta tecnologia de construccions que, més enllà del seu testimoniatge cultural, permet establir paral·lelismes entre el temps i l’edificació i l’elaboració pictòrica”. Com manifestava Ramon Casalé, Jordi Fulla donava una gran importància al temps d’execució dels seus projectes, cosa que, de fet, hauria de ser “la norma habitual en qualsevol artista, però amb la diferència de que ell sap transmetre perfectament allò que vol representar a l’espectador”.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca