Foto: Martí Figueras

Marta Alonso i Raúl Berninches

Present i futur de l’animació catalana

Arts escèniques / Sota l'Iceberg

Marta Alonso i Raúl Berninches: «El més important per una producció en animació és el sentit comú i el de l’humor»

L’animació catalana és un sector de la indústria cultural que creix a empentes i rodolons. Durant els últims anys han proliferat un bon nombre de noves productores i estudis d’animació que amb molt de temps i esforços acaben aixecant aquelles sèries o pel·lícules d’animació que ara omplen les nostres pantalles. Però costa, costa molt. Tant en temps com en diners.

Abans, però deixeu-me recordar que l’animació a Catalunya és fonamental pel cinema d’animació a tot l’estat. Des de Barcelona, Artur Moreno va crear Garbancito de la Mancha, el primer llargmetratge espanyol. Després amb l’aparició de la televisió, es van impulsar moltes sèries d’animació cap als noranta: Cobi, Les tres bessones, Història de Catalunya (la d’en Dragui)… Molts hem crescut amb aquestes sèries.

Així doncs, queda clar que tenim un país capdavanter en l’animació. Però exactament com es crea una sèrie o una pel·lícula d’animació? Quant tarda tot el procés de creació, des del plantejament de la idea fins a la presentació? Quins pressupostos tenen? Com busquen finançament per tirar endavant cada projecte?

Moltes preguntes que es responen en una molt agradable conversa amb la Marta Alonso, fundadora, productora i dona multitasking de Teidees Audiovisuals i el Raúl Berninches, fundador i productor de Mago Production. Són dos professionals de l’audiovisual d’animació que ja fa uns quants anys que breguen en aquest sector professional on les coses costen tant i els temps es dilaten molt. Els resultats, però acaben sent espectaculars i molt ben valorats per l’audiència.

En aquest nou episodi de Sota l’iceberg aquestes dues persones ens expliquen les glòries i les misèries d’un tipus de cinema i televisió que a la nostra televisió veu una molt bona època, però que en les grans pantalles viu encara massa a l’ombra dels grans estudis americans.

Martí Figueras
Periodista cultural, crític teatral i dramaturg en hores lliures. Crec en la comunicació i en la cultura per explicar el món que ens rodeja. Escric a Núvol, Recomana, al Report i faig comunicació corporativa per tota mena d'empreses.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close