Teatre

Hamlet 0.1, una visió personal i original del clàssic shakesperià

Sens dubte, el minimalisme a escena –un tamboret, un micròfon i una catifa– contrasta amb la immensitat de l’actor Enric Cambray sobre l’escenari, qui interpreta tots els papers de l’auca a ‘Hamlet 0.1’. Una versió ben personal, singular i original del primer acte de la tragèdia més famosa de Shakespeare, que des d’aquest mes de març ja gira pel Principat.

Atrapar l’atenció del públic és una prioritat en les arts escèniques i en aquest cas, puc ben assegurar que Hamlet 0.1 captiva des del primer instant. El dramaturg Sergi Belbel, text i direcció, i Enric Cambray, el protagonista per excel·lència en tots els sentits, són el tàndem culpable que fa que l’espectador no pugui desenganxar la mirada de l’escenari durant les prop de dues hores que passen com un llamp.

El passat primer cap de setmana de març, l’estimada Sala Trono de Tarragona era l’espai triat per iniciar el periple d’aquest espectacle que de moment, havent ja passat durant el 2022 per Dau al Sec Arts Escèniques, recorrerà alguns dels teatres de petit format de Catalunya i Mallorca, on en aquest darrer cas farà parada al Teatre Principal de Palma, i acabarà el 10 de juny a Premià de Mar.

Cambray brilla i ens sedueix amb els seus dots de multitasker dalt de l’escenari: narrador, analista, monologuista. Juga a través d’un recital interpretatiu davant del públic del més enllà. Avalua i fa intervenir cadascun dels personatges que van entrant i sortint de l’acció successivament. I ho aconsegueix d’una manera àgil i hipnotitzadora incorporant la comèdia verbal o l’stand up comedy, fins a convertir el drama de Hamlet en una tragicomèdia.

Hamlet 0.1 ajuda a entendre millor el significat d’alguns passatges que d’una altra manera podrien resultar massa complexos per als espectadors profans. Sens dubte, acosta l’obra més famosa de la literatura occidental tant a aquell públic que no coneix bé el personatge, com aquell que en té unes pinzellades ben inicials transformant-ho en una extraordinària masterclass.

I és que la qualitat de com es presenta aquesta funció parla per si sola. L’any passat ja va revolucionar els guardons teatrals i cinematogràfics de Catalunya, els Premis Butaca, aconseguint ser el millor espectacle de petit format. A més, el duet Belbel-Cambray va estar nominat en les categories de millor direcció i millor actor teatral respectivament.

Però la cosa no acaba aquí, i és que està previst que aquest monòleg tingui continuïtat. La raó és que el vigent show és el primer dels 5 muntatges que Sergi Belbel té previstos dur a terme progressivament per explicar-nos al complet l’obra mestra més universal de Shakespeare, Hamlet. I jo, com a espectadora, ara ja només puc dir “que s’aixequi el teló amb Hamlet 0.2!”. Hi serem!

Laia Marín
Quan va acabar els estudis de Dret va fer un gir total en la seva carrera per dedicar-se al món digital. Postgrau en comunicació online i gestió de xarxes socials (UAB), màster en Transformació Digital (USAL) i especialitzada en l’àmbit de la comunicació cultural i patrimonial; ha treballat en el programa radiofònic “El Celobert” de Lluís Gavaldà, el Festival de Música Independent Altacústic, el Festival Internacional de Fotografia Scan Tarragona, el Festival Minipop o Tarraco Viva, entre altres. També ha exercit com a docent. Actualment forma part del planter d'El Temps de les Arts.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close