Foto:

Marc Torrecillas

Dissenyador, dramaturg i cartellista.

Foto:

Jordi Rins

Cartellista

Teatre / Sota l'Iceberg

Marc Torrecillas i Jordi Rins: «Un cartellista ha de sintetitzar una idea i fer-la seductora»

Quart episodi de Sota l’Iceberg, un pòdcast que es submergeix en les aigües gelades de la cultura per fixar-se en aquelles professions culturals que no estan a primera línea mediàtica. Per exemple, els cartellistes, aquella gent que s’encarreguen de dissenyar el cartell que presenta qualsevol espectacle, qualsevol pel·lícula o producte audiovisual.

Els cartellistes, a priori, tenen la responsabilitat d’efectuar el primer impacte a l’atenció de les persones per tal de que es parin a mirar el cartell, descobreixin el que anuncia i entenguin bé el to de l’espectacle o producte audiovisual anunciat. Però a l’hora de la veritat és molt més que això.

Jordi Rins i Marc Torrecillas a la redacció dels Temps de les Arts

A l’estudi han vingut el Marc Torrecillas, dissenyador, dramaturg i cartellista. Aquest il·lustrador inunda Twitter amb les seves caricatures, dibuixos i cartells. El Marc coneix bé com funciona aquest sector i quines són les possibilitats i mancances que té. A l’altra banda, tenim un profesional del catellisme, el Jordi Rins, una de les figures Claus de Wild Pony, una productora que entre altres coses es dedica a dissenyar tota mena de cartells de cinema i de sèries cinematogràfiques. Els seus cartells els pots veure als carrers o a plataformes.

Rins és un professional del cartellisme; Torrecillas no. No perquè el puguem considerar com a tal, sinó perquè no existeix professionalment la figura del cartellista de teatre. Els pressupostos per dissenyar i executar un cartell de teatre no tenen res a veure amb els que es donen al sector audiovisual i publicitari. Són sector semblants, però molt diferents.

En aquest pòdcast, però, Rins i Torrecillas dialoguen sobre les semblances entre ells, sobre com defensen el seu ofici, quins processos de treball segueixen i com resolen els conflictes entre les diferències artístiques entre ells i el client.

Una conversa deliciosa en la qual fins i tot tenim temps de parlar de cartells icònics, com els que dissenyen la gent de Dagoll Dagom o, de cartellistes reconeguts mundialment com Saul Bass o John Alvin o el gran Mac, cartellista de Reus, qui va dissenyar entre altres cartells, el de El Verdugo (Luis García Berlanga, 1964).

Martí Figueras
Periodista cultural, crític teatral i dramaturg en hores lliures. Crec en la comunicació i en la cultura per explicar el món que ens rodeja. Escric a Núvol, Recomana, al Report i faig comunicació corporativa per tota mena d'empreses.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close