El Museu d’Art Modern de Moscou (MMOMA) ha obert aquesta setmana al públic una exposició dedicada a Jaume Plensa, l’escultor català més internacional i prestigiós del moment, amb obres a Chicago o Nova York, i amb un reconeixement unànime per part de la crítica especialitzada d’arreu del món.
L’exposició, titulada Jaume Plensa, és la mateixa programada a l’espai barceloní i es podrà veure fins al 22 de setembre del 2019 al MMOMA. Aquesta és la primera exposició de Jaume Plensa que arriba a Rússia, en una mostra que aplega les mateixes vint peces clau del seu treball exhibides a Barcelona, definitòries dels últims trenta anys de trajectòria de l’artista. Pel que fa a l’ocasió, el plantejament de l’exposició s’ha adaptat a l’espai moscovita amb una proposta renovada de diàlegs entre les peces.

L’obra de Plensa, tal com explica Pilar Parcerisas en aquest article, apel·la a l’emoció i al silenci. “Sempre s’ha vist l’escultura com una disciplina cega, muda i sorda, però ell ha aconseguit que parli la matèria, però també la transparència, l’espai buit i, sobretot, l’ésser humà”, diu, mentre afegeix que l’escultor “intenta desvetllar el que hi ha d’invisible en l’ésser humà”.
El primer dia d’exhibició –9 de juliol– l’equipament rus va celebrar un diàleg entre el propi Jaume Plensa, “l’escultor del què és humà”, i el comissari i director del MACBA, Ferran Barenblit.

