Foto:

Mia Alsina

Cal vincular totes les disciplines del món de l'art

Arts visuals / La Reserva

Una passejada amb Mia Alsina pel Museu Nacional d’Art de Tarragona

Haig de reconèixer que em va sorprendre la proposta que em va fer la Mia Alsina per enregistrar l’entrevista que escolten al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona. El per què? La frontera que s’ha imposat entre Història de l’Art i Arqueologia. Amb la Mia Alsina ens carreguem aquesta frontera i tracem fils, línies i trajectes entre la Tarragona d’avui i la Tàrraco de fa 2000 anys.

Els oients fidels de “La Reserva” saben que ja portem algunes entrevistes realitzades a creadors culturals fora del seu entorn natural. Ja que museus, monuments i centres patrimonials s’han convertit en el nostre estudi de podcasting. Però aquesta és la segona que realitzem a una professional de la Història de l’Art de casa nostra.

Amb la riudomenca i historiadora de l’art ens endinsem en les sales, àmbits i espais de l’exposició de síntesi del MNAT al Port de Tarragona. Descobrim la seva relació amb el museu, links amb l’actualitat i les seves peces més estimades i les més conegudes del centre.

Aquest recorregut per les peces claus del museu i la col·lecció -com el Clipeus de Júpiter, la nina d’ivori, el Negret, els bustos d’emperadors, la Medusa, l’Antínous…- Mia Alsina, l’aprofita per situar algunes peces en època contemporània, analitzar la Mediterrània, el país i el Camp de Tarragona.

Una visió general del nostre passat per pensar al present i preveure el futur des d’allò local a allò global. Del clàssic al dia i del dia al futur.

Damià Amorós Albareda
Historiador de l'art i museòleg, format a la Universitat de Barcelona i Universitat de Girona a més de la Real Acadèmia de Bellas Artes de San Fernado. Membre de la junta de l'Associació de Museòlegs de Catalunya i delegat territorial de l'AMC a la demarcació de Tarragona. He escrit a l'Ara, Diari de Tarragona, Nova Conca i la Segarrra, a més faig coses a l’Espluga FM Radio.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close