Foto:

Gerard Oms

Foto:

Clara Manyós

Cinema / Sota l'Iceberg

Gerard Oms i Clara Manyós: «Els ‘coaches’ que treuen la veritat als actors»

Heus aquí el primer pòdcast Sota l’Iceberg. Benvinguts! Aquí trobareu entrevistes, bé més aviat diria que diàlegs, sobre professions culturals que o potser no coneixíeu o potser no n’havíeu llegit massa. El nom d’aquest espai significa la cultura com un iceberg, un bloc de gel enorme en el qual sols en veiem poc més del 10% del total. La cultura se suporta per molt més que actors i actrius, directors/es, músics/ques, artistes, etc. Hi ha una sèrie de gent que treballa incansablement per tirar endavant cada projecte creatiu i que no se’ls hi dona la importància que tenen. O és que als diaris parlen dels cartellistes? O és que al telenotícies parlen dels escenògrafs? I dels road managers? O dels tècnics d’il·luminació? O dels…

I com he comentat, aquest espai tractarà de visibilitzar aquestes professions en un format de diàleg. És a dir, que per cada edició hi haurà un parell de convidats de la mateixa professió que explicaran a què es dediquen, com hi ha arribat i com viuen la seva professió. En aquest primer programa, comptem amb la presència del Gerard Oms i la Clara Manyós. Ambdós són coaches d’actors, és a dir aquella persona que en un rodatge prepara prèviament als actors per tal que quan rodin puguin donar el millor de si mateixos segons les directrius de qui dirigeix.

El Gerard Oms ha estat probablement el primer coach d’actor a qui li van posar el focus a sobre. Quan Mario Casas va guanyar el Goya per No mataràs (David Victori, 2020), un dels seus primers agraïments va ser cap al seu coach d’actor, Gerard Oms, sobre el qui, textualment, va dir que l’havia canviat com a actor. A partir d’aleshores, Gerard Oms ha seguit la carrera que feia uns anys havia començat. Un altre dels seus excel·lents treballs ha estat a la multipremiada Sis dies corrents (Neus Ballús, 2021), on ha tret brillantor a les actuacions de tres lampistes.

D’igual manera, la Clara Manyós ha aconseguit treure la veritat escènica de tota una família de pagesos a Alcarràs (Carla Simón, 2022), la pel·lícula que va guanyar l’Os d’Or de Berlín i que està a punt de començar la carrera cap als Òscars. La feina que ha fet Clara Manyós a la segona pel·lícula de Carla Simón és meravellosa.

Dels seus respectius treballs, de les seves experiències en els diferents rodatges on han estat i de molt més parlen els dos coach. Un diàleg on no es deixen res al tinter i on descobrim algun secret de rodatge.

Martí Figueras
Periodista cultural, crític teatral i dramaturg en hores lliures. Crec en la comunicació i en la cultura per explicar el món que ens rodeja. Escric a Núvol, Recomana, al Report i faig comunicació corporativa per tota mena d'empreses.

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close