Amb l’autor de Nicolau -una de les novel·les més destacades d’aquesta temporada- passegem per les sales, espais i àmbits del Museu del Port de Tarragona. Un viatge pel passat de la infraestructura tarragonina lligant la mar, el camp i la trajectòria literària de l’autor reusenc.
Diu Joan Dausà, de l’obra d’Antoni Veciana, que “revisa mites i faules, i evoca els conflictes intrínsecs a la naturalesa humana. Quina oïda que té en Veciana per copsar com s’enraona al carrer, i l’olor que fa el mar.”

Amb aquest aroma marítim vam proposar a l’autor fer una passejada pel Museu del Port de Tarragona, descobrint la seva nova proposta museogràfica -premiada en els VIII Premis AMC de Museologia-. Lligant l’aigua salada i la terra a través de la seva vinculació al Camp de Tarragona i a la Costa Daurada.
Al voltant de la Capitán Argüello -el bot de vela llatina de Carlos Barral– desgranem la gràcia del llenguatge DE la novel·la de Veciana, les referències als avis i padrins, els seus noms o el glossari de l’obra. Una part del llibre que esdevé un veritable museu etimològic del parlar del Camp de Tarragona.
Més enllà de Nicolau coneixem la resta d’obra i trajectòria de Veciana lligada a la cultura popular, a Reus, al Baix Camp i la cultura del país.