Marc Rosich

Dramaturg i director

El Zoo de Vidre

Marc Rosich: “El món s’ha tornat més conservador”

Marc Rosich és el tastaolletes més divertit i experimentat del país. Ara es posa amb una comèdia, ara es col·loca el barret de llibretista d’òpera, ara escriu una obra per a nens, ara se’n va cap al musical, ara fa d’arqueòleg, ara esmola la ploma de traductor… Porta a l’Escenari Brossa ‘Ocaña, reina de las Ramblas’, una peça deliciosa protagonitzada per Joan Vázquez sobre el mític artista de la Transició. I és a punt de sortir el segon volum del teatre complet de Joe Orton, dramaturg britànic imprescindible que ell mateix ha traduït.

Joan Vázquez protagonitza 'Ocaña, reina de las Ramblas'. Foto: Isaías Fanlo i Joan Gastó
Joan Vázquez protagonitza ‘Ocaña, reina de las Ramblas’. Foto: Isaías Fanlo i Joan Gastó

Hem vist Rosich amb moltes cares. Fa una dècada, va fer-se un nom com a adaptador treballant colze a colze amb Calixto Bieito. Recordem especialment aquell ‘Tirant lo blanc’ que van estrenar al Romea, amb Carles Santos. O ‘Mort de dama’. O ‘Pedra de tartera’.

Com a autor, no ens oblidem de ‘A tots els que heu vingut’, una sàtira estripada del pujolisme, que vam veure al TNC. Diu que li agrada la banalitat, però mai no s’oblida de posar grans càrregues de profunditat a les seves comèdies. I ho reivindica, fins i tot com a gènere.

'A tots els que heu vingut' es va estrenar el 2017 al TNC. Foto: May Zircus/TNC
‘A tots els que heu vingut’ es va estrenar el 2017 al TNC. Foto: May Zircus/TNC

El teatre polític, diu, no és només fer un “neo Brecht”. I aquest Ocaña n’és la prova. Ell deixa que l’artista xerri i ens posi davant dels morros la nostra doble moral, potser pitjor que mai. Mirant aquella època en la distància, no s’està de dir que “el món s’ha tornat més conservador”. Seria possible un Ocaña avui? Vagin a veure-la i responguin vostès mateixos.

Tema d’obertura: Avui l’únic que vull, de Pau Vallvé

Andreu Gomila

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close