Altres gèneres

Primeres dates reservades de 2020

Fa unes setmanes us proposàvem, una mica a corre-cuita, sis cites per gaudir de la música en directe abans de que s’acabés l’any. Avui ens prenem les coses amb més calma i us avancem ja algunes de les dates rellevants del primer semestre de 2020: tots son noms internacionals i amb una llarga trajectòria com a ombra vital que els acompanya pels escenaris. Això no vol dir que descuidem les propostes locals, ni molt menys: ben aviat tornarem amb elles.

Obriu ordinadors, agafeu agendes, marqueu els dies al calendari i, si podeu/voleu, feu-vos ja amb les entrades: té pinta que alguns d’aquests concerts acabaran “sold out” abans de que arribi el dia.

James Rhodes (foto de jamesrhodes.tv)

James Rhodes
Cal recordar que l’anglès, a més de ser famós per haver escrit les seves amargues memòries a “Instrumental” i protagonitzar anuncis de bancs al costat d’una coneguda xef catalana, és un intèrpret d’alt nivell, i que potser seria interessant acostar-se a veure’l oblidant el personatge i deixant prejudicis a casa (acte, per altra banda, sempre recomanable). Será el debut de Rhodes al Liceu, i ho farà per celebrar un dels aniversaris que funcionaran com a leit motiv del 2020: els 250 anys del naixement de Beethoven.

Liceu– 9 Febrer

Wynton Marsalis
Fins i tot els que pensen que peca de conservador i clàssic reconeixen a Marsalis com un dels músics de jazz amb més impacte de les últimas dos dècades i un trompetista d’altísimmes prestacions. El músic de Nova Orleans aterrarà al Palau de la Música amb la Jazz at Lincoln Center Orchestra, que ell mateix lidera i dirigeix, amb un repertori que pot anar dels estàndards dels 50 a les excursions cubanes passant per l’univers free d’Ornette Coleman. Tot plegat en el marc del Barcelona Jazz Festival.

Palau de la Música– 28 Febrer

Metronomy

Metronomy
Pocs grups millor que ells (potser Hot Chip) per combinar a les mil meravelles sonoritats pop amb ritmes ballables. Només per ser responsables d’ aquest hitja inmortal, el grup de Devon liderat pel pèl-roig Joseph Mount ja mereixerien que ens acostessim a veure’ls; per sort tenen bastantes més cançons, com les del seu últim àlbum, “Metronomy Forever”, una nova declaració d’hedonisme i sofisticació funk-pop sense necessitat de masses excuses conceptuals.

Razzmatazz– 20 Març

Fat Freddy’s Drop
Reggae, dub, house, soul i groove. Elements bàsics -però no els únics– que fan del super-grup de Nova Zelanda un nom imprescindible del panorama internacional des de fa ja més de 15 anys. Els del Cruillaels coneixen bé perque ja els han programat abans, i per aquesta mateixa raó els tornen a portar per la seva versió primaveral (o sigui, el Cruïlla de Primavera: atenció també al directe de Devendra Banhart i Vetiver del 13 de febrer). Cadència jamaicana, trompetes huracanades, festa segura i assistència obligada.

Razzmatazz– 27 Març

Juana Molina

Juana Molina
La fascinant artista argentina, ex-estrella de sitcoms televisives al seu país, torna a Barcelona per donar un dels seus concerts imprevisibles, misteriosos i difícils de catalogar. Alguns parlen de folk, altres d’indietronica, i de fet no son males categories; el problema és que es queden curtes per descriure el cabdal creatiu dels seus discos. Després de passar pel Sónar fa dos anys amb les cançons de “Halo” (2017) aquest cop presentarà “For Fun”, el seu nou àlbum, molt més punk i directe, fent honor al seu títol. Ens veiem allà.

Apolo– 31 Març

Bon Iver
Molt curiós el cas de Bon, Iver: tot i que Justin Vernon ha anat retorçant el seu so i el seu característic “falsetto” des dels dies de “For Emma, Forever Ago” (2007), els seus fans no han deixat de creixer. El seu darrer àlbum, “i,i” (disc peculiar, títol peculiar) torna a ser un desafiament pels amants del folk canònic, amb abundància d’auto-tune, sintetitzadors i canvis de ritme, i una nova confirmació de la sana inquietud artística del seu autor.

Palau Sant Jordi– 17 Abril

Nick Cave
A aquestes alçades no fan ja falta masses presentacions. Cave acaba de publicar “Ghosteen” un disc de bellesa aclaparadora, aparegut a la recta final de l’any i aplaudit per unanimitat per la crítica internacional. I aquest cop el presentarà amb un concert llarg fora del circuit de festivals, al Palau Sant Jordi i, lògicament, amb els Bad Seeds al complet. Cal dir res més?

Palau Sant Jordi– 26 Abril

Michael Kiwanuka
Sense fer gaire soroll, poc a poc, I amb les úniques armes de la seva veu i el seu talent, Kiwanuka s’ha fet un lloc entre els artistes més importants de la música negra actual. No inventa realment res nou i la combinació és bastant la de sempre (pop, soul, funk, una mica de blues, una mica de jazz) però sona tant cálid, tan sincer i tant ben produït, que triomfa amb facilitat allà on altres es perden o no arriben mai. Si tens cançons com aquestao aquestarealment no fan falta gaires coses més.

Razzmatazz– 15 Maig

Bebel Gilberto (foto de Vincente de Paulo)

Bebel Gilberto
Filla de Joao Gilberto i neboda de Chico Buarque: no son males credencials familiars. La cantant brasilera porta tota una vida cantant, actuant i gravant discos, i acostant la tradició de la bossa nova y la MPB (música popular brasileira) al radi d’influència del jazz i l’electrònica més suau. Durant algun temps va caure -més per culpa de recopiladors amb vista pels negocis que per culpa seva- en el pantanós camp del chill-out i el fil musical per sales d’espera, però en directe és tot elegància, classe i seducció vocal.

Barts– 20 Maig

Paul McCartney
Si ho deiem amb Cave imagineu-vos amb McCartney. 77 anys ja (un mes que Mick Jagger i Keith Richards, dos menys que Ringo Starr), i encara de gira. Diuen que el concert dura gairebé tres hores, temps més que suficient perque sonin els grans hits dels Beatles i els Wings. Si els comptes no ens fallen, no toca a Barcelona desde l’any 2003. I, en fi, suposo que no passa res si diem que aquesta podria ser perfectament la última vegada.

Estadi Olímpic– 17 Juny

Carles Novellas

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

La configuració de les galetes d'aquesta web està definida com a "permet galetes" per poder oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració de galetes o bé cliques a "Acceptar" entendrem que hi estàs d'acord.

Tanca