Foto:

Blai Mateu

Director i intèrpret de la companyia franco-catalana Baró d’Evel

Teatre / El Zoo de Vidre

Blai Mateu/Baró d’Evel: circ, teatre o el que vulgueu

L’associació artística i sentimental entre Blai Mateu i Camille Decourtye és el millor que li ha passat a les arts escèniques catalanes en l’última dècada. Des d’aquells llunyans «Ï» i «Bèsties», que no han parat de sorprendre’ns, de meravellar-nos, traspassant fronteres a cada pas. Venen del circ, però no només fan circ. Tampoc no fan teatre. Ni dansa. I ho fan tot. El díptic format per «Là» (2018) i «Falaise» (2019) n’és la prova més contundent.

La pandèmia ha agafat els Baró d’Evel en un moment de forma extraordinari i, com diu Mateu en l’entrevista, ha estat un cop dur, «un tret en ple vol». Havien aconseguit entrar en els grans circuits teatrals europeus, sobretot el francès.

Però no es donen per vençuts, i ja preparen coses noves, que s’afegiran a una carrera amb molt sentit, amb peces que ja predeien el món al llindar del precipici al qual ens hi hem abocat.

Andreu Gomila
Escriptor i periodista especialitzat en arts escèniques. Com a autor, ha publicat, entre d'altres, la novel·la 'La mesura de totes les coses' (Empúries, 2021), el poemari 'Felanitx' (Edicions 62, 2020) i l'assaig literari 'Un món esbucat. Joan Alcover i Mallorca' (3i4, 2019).

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close