Foto: Kiku Piñol

Nausicaa Bonnín

Actriu

Teatre / El Zoo de Vidre

Nausicaa Bonnín: “És motivador treballar des d’un altre lloc i reaprendre coses”

Nausicaa Bonnín ha mamat teatre. No tenia ni deu anys i ja va trepitjar un escenari. Ara que és a la trentena llarga li toca desaprendre per fer de Hedda Gabler en la versió del clàssic d’Ibsen que estrena Àlex Rigola al Teatre Lliure. En una capsa de fusta per a 80 espectadors. L’actriu diu que no s’havia enfrontat mai a un procés com aquest.

Fa cinc anys, Rigola va provocar una petita revolució tancant el Vania de Txékhov en un receptacle amb una barreja d’actors i actrius de diferents escoles. I va ser meravellós. Ara repeteix fórmula amb Hedda Gabler i Bonnín és l’encarregada d’encarnar una antiheroïna que, confessa, és “molt propera a mi”.

Nausicaa Bonnín fent de Hedda Gabler en la capsa de fusta d'Àlex Rigola, al Teatre Lliure. Foto: Sílvia Poch
Nausicaa Bonnín fent de Hedda Gabler en la capsa de fusta d’Àlex Rigola, al Teatre Lliure. Foto: Sílvia Poch

“Hem tret tota aquesta pàtina de dona dolenta, malvada” de la peça original, afirma l’actriu. I li ha quedat “una Hedda bastant enigmàtica”, més extravertida i, com ens recorda, s’acosta molt a la seva manera de ser. Perquè Rigola fa que els intèrprets es diguin pel seu nom, vesteixin amb la seva roba i, és clar, que no suplantin emocionalment ningú, sinó que no deixin de ser qui són.

Per a ella, està sent una cosa nova. “És motivador treballar des d’un altre lloc i reaprendre coses”, indica. “S’assembla molt més al fet cinematogràfic que al teatral”, afirma. Potser al cinema experimental, d’un sol pla, amb una veritat molt sincera. “Qualsevol cosa que passa en escena, està passant i no la pots ignorar”, afegeix.

Nausicaa Bonnín, Miranda Gas, Pol López, Marc Rodríguez i Joan Solé participen en el 'Hedda Gabler' d'Ibsen. Foto: Sílvia Poch
Bonnín, Miranda Gas, Pol López, Marc Rodríguez i Joan Solé participen en el ‘Hedda Gabler’ d’Ibsen. Foto: Sílvia Poch

Bonnín no fa gaire que és mare, cosa que, admet, li ha canviat la vida. I sap que “ser dona als quaranta i mare, a la nostra professió comença a ser una mica complicat”, apunta. Ho diu ella que ja fa dotze anys que va guanyar el Gaudí a la millor actriu gràcies al film de Mar Coll Tres dies amb la família i que ha treballat en moltes sèries i té un currículum teatral envejable.

És conscient que avui dia es troben coses més engrescadores en el món audiovisual que en el teatral, sobretot per a la gent de la seva generació. Ser mare l’ha convertit en una professional més selectiva i aposta per “continuar innovant i continuar arriscant”.

Aquest Hedda Gabler és, d’entrada, un caramel·let per a qualsevol actriu o actor que vulgui fer una passa endavant. “La funció t’obliga a estar molt connectat amb el moment”, diu. Amb el públic i amb la resta de l’equip artístic, que el completen Pol López, Miranda Gas, Joan Solé i Marc Rodríguez, a pocs centímetres de distància, el present és bestial.

Tema d’obertura: ‘There is a light than never goes out’, de The Smiths.

Andreu Gomila
Escriptor i periodista especialitzat en arts escèniques. Com a autor, ha publicat, entre d'altres, la novel·la 'La mesura de totes les coses' (Empúries, 2021), el poemari 'Felanitx' (Edicions 62, 2020) i l'assaig literari 'Un món esbucat. Joan Alcover i Mallorca' (3i4, 2019).

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close