Arts visuals

Zhenru Liang, la potència del foc

Al Bòlit Centre d’Art Girona, Zhenru Liang ha conclòs una residència intitulada “Construcció, destrucció i transformació”, gràcies a la convocatòria per artistes en residència creada per l’artista i activista Anton Roca que es promou des de Rad’Art Project amb l’associació artéco APS. Una realitat plurianual i, alhora, una presència preciosa per la promoció cultural en àmbit internacional que, des de 2010, dona suport al desenvolupament de les arts, mitjançant les residències artístiques.

El Comitè Científic Internacional, per al període de dos anys 2022/23 ha seleccionat Zhenru Liang i Arianna Ferreri per desenvolupar els seus projectes amb la ciutadania, en el marc del projecte d’intercanvi amb el Bòlit Centre d’Art Girona, dirigit per Ingrid Guardiola. 

Erwin Heerich. Foto: Osvaldo Tiberti
Radouan Mriziga

L’escultura de Zhenru Liang es presenta com un espai relacional temporal. Formalment, la seva recerca descendeix de la millor tradició internacional, en la que l’escultura en maons és concebuda com una obra oberta, temporal i humil, però que constitueix un lloc de trobada, un lloc de relació. Aquesta manera d’entendre l’escultura és visible, per exemple, en les obres de Per Kirkeby, Erwin Heerich, Com.plot SYStem, Fritz Vehring, i també en el treball del coreògraf marroquí Radouan Mriziga, i d’Hector Zamora. Els seus treballs recents a Sicília se situen davant dels volcans Etna i els de les illes Eòlies.

Aerea Sicilia
Aerea Sicilia

Així Zhenru Liang dissenya espais que són recombinables, curvilinis, fràgils i precaris que, com si fossin antimonuments, ens remeten a la nostra dimensió humana més íntima i delicada.

Així, s’esdevé que el fet d’habitar l’espai creat, que ja no s’entén com viure en el sentit en què hom viu en una casa, vol mantenir aquell sentit simbòlic, i alhora profund, del viure. És a dir, allí on habita un pensament o un sentiment. Partint d’aquesta visió, Zhenru Liang es mou en vers una versió nòmada i desconstructiva d’escultures habitables que tenen un baix impacte ambiental i que, no sent monuments, són, en canvi, el lloc d’accions temporànies per mitjà de les quals, l’artista investiga la relació entre mineral i vegetal, animal i artificial, la fertilitat del gènere humà i de la terra. Com ara l’energia còsmica dels volcans.

Fontana

Reflectint les construccions tradicionals vistes en el territori, els diferents espais realitzats per l’artista a Girona inclouen elements en pedra de lava de la Garrotxa combinats amb els maons d’argila. Dos elements, tant la lava com l’argila, que són el resultat de la força creadora del foc.

Fontana
Massimo Mazzone

Aquest lloc web utilitza galetes («cookies») per diferenciar-vos d'altres usuaris i activar diverses funcions d'acord amb la informació i els serveis que El Temps de les Arts us vol oferir, però heu de donar el vostre consentiment per acceptar-les. Més informació

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close